WEKO3
アイテム
往還し明滅するイメージ:文学/映画・トランスメディア研究序説
https://doi.org/10.50831/00001205
https://doi.org/10.50831/00001205a7a5fde8-9f84-4c56-b5d9-4679be8b3734
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 往還し明滅するイメージ:文学/映画・トランスメディア研究序説 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 映画研究 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 映画理論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トランスメディア | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モンタージュ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 時間イメージ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.50831/00001205 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
戸丸, 優作
× 戸丸, 優作 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 江戸川大学 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This essay assesses the several remarks on film or cinema by critics and filmmakers in order toconstruct a foundation for research in the transmediality of authors such as Samuel Beckett andAlejandro Jodorowsky, who create their works in various media. Following the history of film anddiscussions on cinema, we examine the similarities and differences between films and fictional novels.Arguments by film critics, in particular Andre Bazin, are reviewed to evaluate the role of literaturein the development of film as a story-telling medium. Furthermore, referring to Deleuze’s thoughtson cinema, we also appraise his concept of Image Tempo to consider whether it is a fruitful way ofanalysing individual transmedial works. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12560733 | |||||
書誌情報 |
江戸川大学紀要 en : Bulletin of Edogawa University 巻 33, p. 375-384, 発行日 2023-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 江戸川大学 |