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「国際化」を目指すための必修科目の意義 ―新入生英語アンケート調査による英語教育学的考察―
https://edo.repo.nii.ac.jp/records/858
https://edo.repo.nii.ac.jp/records/858deb672ce-329e-4ccb-8614-c64f5c2b2881
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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DK2019-18 (306.0 kB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「国際化」を目指すための必修科目の意義 ―新入生英語アンケート調査による英語教育学的考察― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Significance of Compulsory Subjects for "Internationalization" : English Education Consideration to a Survey on Fresher's English Proficiency | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育改善研究 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カリキュラム開発 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ニーズ分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リメディアル教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教育学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Study of Education Improvement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curriculum Development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Needs Analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Remedial Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English Education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
大山, 健一
× 大山, 健一 |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 江戸川大学 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper proposes how English compulsory subjects are necessary in terms of internationalization. According to the study of education improvement in Japan, to acquire English basic skills is significant at a university. The remedial aspects, however, tend to contain only to get a credit of each class. This is mostly because teachers carry out English classes from asymmetrical global viewpoints of social demands. This can lead to affective filters for students’ learning. For their demands, teachers should know what students are willing to learn at a university level. Their intellectual willingness can be a sort of references to curriculum development for both methods in teaching English and teacher training. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12560733 | |||||
書誌情報 |
江戸川大学紀要 en : Bulletin of Edogawa University 巻 29, 発行日 2019-03-15 |