WEKO3
アイテム
オンライン辞書検索トレーニングが語義選出の正確さに与える効果―非英語専攻大学生を対象としたパイロットスタディ―
https://doi.org/10.50831/00001060
https://doi.org/10.50831/0000106012d295cf-af4e-42b8-b0b0-9edd44d6a1bd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | オンライン辞書検索トレーニングが語義選出の正確さに与える効果―非英語専攻大学生を対象としたパイロットスタディ― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effects of Out-of-Class Online Dictionary Reference Trainings for University English Learners: A Pilot Study | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非英語専攻大学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リメディアル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンライン辞書検索トレーニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 語義選出の正確さ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自習課題 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.50831/00001060 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
藤田, 恵里子
× 藤田, 恵里子 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
江戸川大学 | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Dictionaries are essential tools for independent English learning. However, some university students have not acquired the proper strategies to make use of them. They tend to ignore the part of speech and only check the first meaning. Therefore, strategy trainings are required for their effective use. At universities, though, there is not enough time spent on teaching students dictionary strategies during class hours. This present study attempts to clarify the effectiveness of out-of-class online dictionary reference trainings. For this purpose,students were assigned out-of-class online tasks to look up given words and choose the most appropriate meaning in the context, using the specific online dictionary. They were immediately provided with the correct meanings and scores using the auto-grading function of Google Forms. The results showed that out-of-class training was effective for students with higher English proficiency, also in encouraging all levels of students to check the additional meanings of the word. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12560733 | |||||
書誌情報 |
江戸川大学紀要 en : Bulletin of Edogawa University 巻 32, p. 335-346, 発行日 2022-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 江戸川大学 |