WEKO3
アイテム
アイルランドの「ヘレネ」の創出―W. B. イェイツとグレゴリ夫人の「ダヴォーギラ」の場合―
https://doi.org/10.50831/0002000022
https://doi.org/10.50831/00020000228395855e-059f-4fb7-82da-efd7acae58a0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アイルランドの「ヘレネ」の創出―W. B. イェイツとグレゴリ夫人の「ダヴォーギラ」の場合― | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Double Mask of an Irish Tragic Heroin, Dervogilla—A Birth of an Irish Helen in Lady Gregory’s Dervogilla and W. B. Yeats’s The Dreaming of the Bones— | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | an Irish Helen | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | a Comparative Study of Lady Gregory and W. B. Yeats, the Irish literary Renaissance | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.50831/0002000022 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
言語 | ja | |||||
著者名(日) |
海老澤, 邦江
× 海老澤, 邦江 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 江戸川大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Edogawa University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper tries to show how a heroin of Irish dramas, Dervogilla, is created and described by W.B. Yeats and Lady Gregory in their plays for the Abbey Theatre. Comparing Lady Gregory’s Dervogilla with Yeats’ heroin, I will examine the differences of their ways of description and treatment in their plays. While Lady Gregory focuses on the heroin’s eloquence and petition for forgiveness, Yeats emphasizes a unity of love and relieving remorse for her committed crime in the 12th century. | |||||
言語 | en | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子 | AA12560733 | |||||
書誌情報 |
ja : 江戸川大学紀要 en : Bulletin of Edogawa University 巻 34, p. 189-199, 発行日 2024-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 江戸川大学 | |||||
言語 | ja |